بهترین اپلیکیشن تدریس خصوصی

بررسی بهترین اپلیکیشن تدریس خصوصی + مزایا و معایب استفاده از نرم افزار معلم خصوصی

در کنار روش قدیمی که برای تدریس خصوصی وجود دارد و معلمان و شاگردان موظف به حضور در یک محیط فیزیکی مشخص و برگزاری کلاس در کنار یکدیگر هستند، امروزه کلاس‌های آنلاین هم به کمک اپلیکیشن تدریس خصوصی برگزار می‌شوند. به این ترتیب معلم و شاگردان نیازی به حضور در یک محیط خاص ندارند، با مسئله رفت و آمد و اتلاف وقت مواجه نیستند و به طور کلی می‌توانند به بهترین نحو از کلاس آموزشی بهره‌مند شوند. نکته مهمی که در این مورد وجود دارد؛ لزوم استفاده از اپلیکیشن تدریس خصوصی است.

در واقع برای اینکه بتوانید یک کلاس خصوصی آنلاین برگزار کنید؛ باید از انواع مختلف برنامه تدریس خصوصی استفاده کنید. در حال حاضر تعداد زیادی نرم افزار معلم خصوصی در دسترس هستند و مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر یک از انواع برنامه معلم خصوصی هم ویژگی‌های مختص به خود را دارند و با بررسی آن‌ها می‌توان یک برنامه مناسب را انتخاب کرد. به همین علت ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف موضوع نرم افزار آموزش تدریس خصوصی بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

آیا استفاده از انواع برنامه معلم خصوصی امکان پذیر است؟

اکثر کسانی که با نحوه برگزاری کلاس‌های آنلاین آشنا نیستند، با یک سوال مهم ولی در عین حال ساده مواجه می‌شوند؛ آیا برنامه معلم خصوصی وجود دارد؟ یا اینکه آیا استفاده از نرم افزار معلم خصوصی امکان پذیر است؟ در پاسخ به این سوالات باید بگوییم؛ بله در حال حاضر انواع مختلفی از اپلیکیشن تدریس خصوصی وجود دارند و استفاده از آن‌ها نیز امکان پذیر است.

در واقع کلاس‌های تدریس خصوصی آنلاین از طریق همین برنامه‌ها برگزار می‌شوند. بنابراین معلمان خصوصی که قصد برگزاری کلاس آنلاین دارند؛ ابتدا باید با برنامه‌های مختلف تدریس خصوصی آشنا شده و بعد از بررسی شرایط آن‌ها، یک برنامه مناسب را انتخاب کرده و به شاگردان خود معرفی کنند.

انواع اپلیکیشن تدریس خصوصی

کدام یک از انواع برنامه تدریس خصوصی مناسب است؟

با توجه به گسترش بسترهای اینترنتی و آنلاین؛ تعداد نرم افزارها و اپلیکیشن‌های آنلاین هم رو به افزایش است. در واقع امروزه اکثر کارهای ساده تا مهم و ضروری را نیز می‌توان از طریق برنامه‌های آنلاین انجام داد. برگزاری کلاس‌های تدریس خصوصی هم از این موضوع مجزا نیستند و می‌توان از طریق دانلود برنامه معلم خصوصی؛ یک کلاس آنلاین را برگزار کرد. برنامه‌هایی که هر کدام ویژگی‌های مختص به خود را دارند، می‌توان از طریق آن‌ها فایل‌های مختلف را به اشتراک گذاشت، تصاویر یک تخته یا پاورپوینت را هم‌رسانی کرد و به طور کلی فضای یک کلاس آموزشی را به کمک آن‌ها ایجاد کرد. از جمله مهم‌ترین برنامه تدریس خصوصی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • Adobe Connect
  • Google Meet
  • Zoom Google
  • Skype
  • Remind
  • Projeqt

همانطور که گفتیم یک معلم خصوصی خوب که قصد برگزاری کلاس آنلاین دارد؛ ابتدا باید چند اپلیکیشن تدریس خصوصی را بررسی کند و سپس یکی را به شاگردان خود معرفی نماید، نه اینکه با شروع کلاس‌های خود، یک به یک برنامه‌ها را امتحان و ارزیابی کند.

مزایا و معایب استفاده از اپلیکیشن تدریس خصوصی

مزایا و معایب استفاده از نرم افزار آموزش تدریس خصوصی

بدون شک هر موضوعی از مزایا و معایب مختلفی برخوردار است، استفاده از اپلیکیشن تدریس خصوصی برای برگزاری کلاس آنلاین هم از این مورد مجزا نیست. همانطور که برگزاری کلاس‌های حضوری و شرکت در آن‌ها برای معلمان و شاگردان مزایا و معایب مختص به خود را دارد، کلاس‌های آنلاین و استفاده از برنامه معلم خصوصی نیز همینطور است. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های شرکت در کلاس‌های آنلاین و استفاده از نرم افزار آموزش تدریس خصوصی می‌توانیم به جلوگیری از اتلاف وقت اشاره کنیم. به این ترتیب معلمان و شاگردان زمانی را برای رفت و آمد در نظر نمی‌گیرند.

از طرفی هزینه شرکت در کلاس‌های آنلاین کمتر است و این موضوع به نفع شاگردان خواهد بود. در کلاس‌های تدریس خصوصی آنلاین و تک نفره؛ شاگردان می‌توانند سوالات خود را با آسودگی خاطر بسپرند و اشکلات آموزشی را برطرف نمایند. از جمله معایب یا به بیان بهتر؛ محدودیت‌های شرکت در کلاس آنلاین هم می‌توانیم به عدم برقراری ارتباط برخی از شاگردان با چنین کلاس‌هایی اشاره کنیم. برخی افراد حتما باید در کنار معلم حضور داشته باشند تا مطالب آموزشی را یاد بگیرند، ولی به طور کلی شرکت در کلاس‌های آنلاین و استفاده از برنامه تدریس خصوصی به نفع اکثر شاگردان و معلمان خصوصی است. از طرفی با توجه به اینکه اغلب متقاضیان شرکت در کلاس خصوصی؛ خواهان برگزاری کلاس به صورت آنلاین هستند، معلمانی که با شرایط جدید تطابق پیدا نمی‌کنند با کاهش تعداد شاگردان مواجه خواهند بود.

خلاصه مطلب

امروزه حتی برای خرید میوه هم می‌توانید از برنامه‌های آنلاین استفاده کنید، بنابراین برگزاری کلاس‌های تدریس خصوصی آنلاین دور از انتظار نبوده و در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از کلاس‌های تدریس خصوصی به صورت آنلاین برگزار می‌شوند. برای انجام این کار هم باید از اپلیکیشن تدریس خصوصی استفاده کنید. با توجه به اینکه انواع برنامه معلم خصوصی از ویژگی‌های مختلفی برخوردار هستند؛ بهتر است ابتدا هر کدام از آن‌ها را به خوبی بررسی کنید و در نهایت یک برنامه خوب و متناسب با اهداف و شرایط خود به شاگردان معرفی نمایید.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *