بررسی بهترین کتاب برای تدریس خصوصی زبان انگلیسی

بررسی بهترین کتاب برای تدریس خصوصی زبان انگلیسی

کلاس زبان یکی از محبوب‌ترین کلاس‌های خصوصی است و از هر رده سنی هم برای آن متفاضی وجود دارد. با افزایش آگاهی مردم در مورد تاثیر یادگیری زبان انگلیسی بر پیشرفت تحصیلی و شغلی، تقاضا برای شرکت در کلاس‌های خصوصی و استفاده از بهترین کتاب برای تدریس خصوصی زبان انگلیسی نیز افزایش یافته است. بر همین اساس برای یادگیری زبان و افزایش تاثیر شرکت در کلاس خصوصی؛ باید کتاب‌هایی مناسب را به کمک معلمان خصوصی انتخاب کنید.

در واقع کتاب و کلاس؛ مکمل و تکمیل کننده اثر یکدیگر در یادگیری زبان انگلیسی هستند. البته زبان‌آموزان نمی‌توانند به راحتی کتاب مناسب سطح تسلط خود را انتخاب کنند، به همین علت به کسب اطلاعات و دریافت راهنمایی از معلمان خصوصی نیاز دارند. بر همین اساس ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف بهترین کتاب برای تدریس خصوصی زبان انگلیسی بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معیارهای انتخاب بهترین کتاب برای کلاس خصوصی زبان

همانطور که گفتیم برای پیشرفت در زمینه یادگیری زبان انگلیسی به شرکت در کلاس‌های خصوصی زبان نیاز دارید، زیرا زبان انگلیسی پُر است از نکته‌هایی که نمی‌توان به صورت خودآموز آن‌ها را یاد گرفت. از طرفی برای پیشرفت در این زمینه به استفاده از بهترین کتاب برای تدریس خصوصی زبان انگلیسی هم نیاز دارید، کتابی که با سطح مهارت و تسلط شما در زبان انگلیسی تناسب داشته باشد. بر همین اساس بهتر است با معیارهای انتخاب یک کتاب خوب برای یادگیری زبان انگلیسی آشنا شوید:

تنوع محتوا: در بردارنده مباحث مربوط به Speaking, Listening, Reading, Writing

سطوح آموزشی: مناسب بودن مباحث برای سطح تسلط شما

تمرینات: ارائه تمرینات و فعالیت‌های مناسب

توجه به فرهنگ: تمرکز و توجه به اصطلاحات و فرهنگ زبان انگلیسی

بنابراین نباید چشم بسته و بدون مشورت با معلم خصوصی خود نسبت به انتخاب و خرید کتاب آموزش زبان انگلیسی اقدام کنید. از طرفی نمی‌توانید از کتاب‌های درسی که در مدارس برای یادگیری زبان انگلیسی ارائه می‌شوند؛ برای کلاس خصوصی هم استفاده کنید، زیرا کتاب‌های درسی به افزایش سرعت یادگیری، تمرکز بر نیازهای فردی و امکان تنظیم محتوا بر اساس نیازهای آموزشی زبان‌آموزان توجهی ندارند.

مهم ترین و بهترین کتاب برای تدریس خصوصی زبان انگلیسی

بهترین کتاب برای تدریس خصوصی زبان انگلیسی

در حال حاضر کتاب‌های مختلفی برای سطح‌های آموزشی متفاوت از مبتدی تا پیشرفته و از طرفی برای کودکان و بزرگسالان تالیف و چاپ شده‌اند. بنابراین امکان سردرگم شدن زبان‌آموزان جهت انتخاب بهترین کتاب برای تدریس خصوصی زبان انگلیسی وجود دارد. به همین علت در ادامه مطلب به بررسی چند مورد از بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی می‌پردازیم:

1_ سری کتاب‌های Top Notch از انتشارات Pearson مناسب برای یادگیری عمومی زبان انگلیسی

2_ کتاب English Grammar in Use تالیف “ریمون مورفی” و از انتشارات Cambridge مناسب برای یادگیری گرامر در سطح متوسط تا پیشرفته

3_ سری کتاب‌های Four Corners از انتشارات Cambridge

مناسب برای تقویت مهارت‌های چهارگانه

4_ سری کتاب‌های American English File از انتشارات Oxford مناسب برای یادگیری تلفظ و مکالمه

توجه داشته باشید برای افزایش تاثیر کتاب‌های آموزشی بهتر است از پادکست‌ها، ویدیوها و برنامه‌های کمک آموزشی نیز استفاده کنید. از طرفی معلمان خصوصی باید روند پیشرفت زبان‌آموزان خود را بررسی کنند تا در صورت لزوم روش تدریس، میزان تمرینات و حتی وقت صرف شده برای تدریس را تغییر دهند.

خلاصه مطلب

با توجه به تاثیری که یادگیری زبان انگلیسی بر پیشرفت تحصیلی و شغلی دارد؛ برای سرعت بخشیدن به روند یادگیری این زبان باید یک سری شرایط را فراهم کنید. شرکت در کلاس‌های خصوصی معلمان کاربلد، استفاده از بهترین کتاب برای تدریس خصوصی زبان انگلیسی، انجام تمرینات پیوسته و غیره از جمله مهم‌ترین عوامل رسیدن به موفقیت در این زمینه هستند. البته برای انتخاب یک کتاب مناسب باید اطلاعات کسب کرده و با معلم خصوصی خود مشورت کنید.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *